دانستنی‌ها

استفاده از چشم نظر در زیورآلات به چه معناست؟

استفاده از چشم نظر در زیورآلات به چه معناست؟

آیا می‌دانید استفاده از چشم نظر در زیورآلات به چه معناست؟

چشم زخم یا حس حسادت و تنگ نظری باور و اعتقادی قدیمی است که امروزه نیز در میان برخی افراد رواج دارد. آن‌ها معتقدند که استفاده از سمبل چشم نظر، محافظ و سپری در برابر انرژی های بد و منفی است که البته این باور با گذر زمان دستخوش تغییراتی نیز شده است.

اولین بار بارقه های این باور در کشور یونان جان گرفت و پس از آن به تدریج در سرزمین های مختلف تبدیل به نوعی سنت و گاهی اسباب و بهانه‌ای برای امرار معاش گردید.

امروزه به دور از هرگونه اعتقاد شخصی و مذهبی وجود انرژی های مثبت و منفی یا به زبان دیگر، وجود کارما بر همگان ثابت شده است و به همین دلیل است که بیش از هر زمانی وجود و نشان آن را در اکسسوری‌ها، آبجکت ها و اشیای مختلف می بینیم.

به طور کلی از نظر اعتقاد به چشم نظر می‌توان افراد را به سه دسته مختلف تقسیم کرد:

– دسته‌ اول این از اساس این افکار را بی‌پایه، سنتی یا حتی فراتر از آن، خرافی می دانند.
– دسته دوم با اعتقادی قوی در مورد  وجود انرژی های مختلف و پذیرش تاثیر آنها بر زندگی‌شان، سمبل چشم نظر را نمادی برای دفع انرژی‌های منفی و جذب انرژی‌های مثبت می بینند. از نظر این دسته افراد، استفاده از نماد چشم‌نظر در لوازم و اکسسوری‌ها، خوش یمنی و احساسات مثبت را به همراه می‌آورد.
– دسته سوم اما افرادی هستند که علیرغم اعتقاد نداشتن به انرژی‌ها و تاثیرات آنها، نماد چشم نظر را دوست داشته و برایشان از جذابیت بصری برخوردار است.

جالب است بدانید که هر کدام از رنگ‌های چشم‌نظر، معنی خاص خود را دارد که ما در ادامه به تفصیل به توضیح آنها می‌پردازیم:

رنگ زرد: رنگ زرد سمبل خورشید و روشنایی است. این رنگ نمادی از قدرت غلبه بر مشکلات بوده و باعث افزایش تمرکز شما نیز می‌شود.

رنگ نارنجی: نشان دهنده نور درون شما است که درخشش خاصی به استایل و ظاهر شما می بخشد. همچنین بیش از هر زمانی شادابی، نشاط و امید به زندگی تان را نمایان می کند.

رنگ آبی روشن: نمایشی زیبا از پاکی آسمان، حقیقت، تعهد و آزادی است. سپری برای حفظ شما در برابر انرژی های منفی و مسموم!

رنگ آبی کاربنی: این رنگ سمبل اصلی محافظت در برابر تنگ نظری و حسادت است که از روزگاران قدیم افراد بر این باور بوده‌اند که حمل شئ ‌ای با این رنگ، شما را از هرگونه چشم خوردن یا اتفاق شومی محافظت می‌کند. بسیاری از افراد این رنگ را رنگ اصلی و اصیل چشم‌نظر می‌دانند.

رنگ سبز: سبز سمبل زمین بوده و سرشار از حس سر زندگی و رشد است. رنگ سبز حیات بخش بوده و حسی خالص به انسان می دهد که هیچ گاه از رشد و خلاقیت های جدید دست نکشد و همواره با شکرگزاری و فعالیت، از زندگی لذت ببرد.

رنگ قرمز: قرمز رنگ آتش است و نشان دهنده شجاعت و اقتدار شما در تصمیم های زندگی است. رنگی که فراتر از یک رنگ و آبجکت به شما قدرت و جسارتی تحسین برانگیز در برابر اضطراب و تنش های اطراف می‌بخشد.

رنگ صورتی: رنگی ملایم و بسیار دلنشین که همواره باعث رضایت بیشتر و آرامش درونی شما می‌شود.  انتخاب و استفاده از این رنگ در زیورآلات نشان از رضایت درونی و خوشنودی شخص دارد.

رنگ بنفش: وقتش رسیده تعادل و اصالت را به زندگی‌ خود برگردانید. رنگ بنفش نشان از دستیابی به تعادل احساسی داشته و به نوعی باعث جذب احساس خوب و آرامش برای شما می‌شود.

رنگ سفید: هر کسی لایق فرصت و شروعی دوباره است. رنگ سفید به معنای شروعی تازه، پر از انگیزه و امید با عزمی راسخ است.

حال با تمامی این اوصاف، انتخاب شما کدام رنگ چشم نظر است؟

1 دیدگاه در “استفاده از چشم نظر در زیورآلات به چه معناست؟

  1. شیرین کریم قلی پور گفت:

    مطلب جالبی بود اما من چشم نظر قرمز ندیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *