مناسبت‌ها

هدیه مناسب شب یلدا یا شب چله ۱۴۰۰

هدیه شب چله

یلدا به معنی زایش است و از گذشته بلندترین شب سال را شب چله می‌نامیدند.

در واقع واژه یلدا کمی جدیدتر بوده و بسیاری از افراد قدیمی این شب یا بهتر بگوییم این جشن را با نام شب چله می‌شناسند. این رویداد از زمان غروب آفتاب در سی‌امین روز از ماه آذر شروع شده و هنگام طلوع آفتاب اولین روز از ماه دی، یعنی شروع زمستان به پایان می‌رسد.
در این جشن معمولا با میوه‌های مخصوص مانند هندوانه و انار و شیرینی‌ها و آجیل‌ها و غذاهای سنتی مانند آش رشته از میهمانان پذیرایی می‌شود.
اما مانند هر مناسبت و جشن دیگری، شب یلدا نیز بدون هدیه دادن لطفی ندارد!
بسیاری از افراد به خصوص تازه عروس دامادها، نوه‌ها و یا فرزندانی که مستقل شده‌اند در این مراسم با خرید هدیه شب یلدا به منزل میزبان رفته و ابراز محبت می‌کنند.
به همین دلیل خیلی از افراد هنگام انتخاب کادو شب یلدا، دچار مشکل و سردرگمی می‌شوند.برای خرید کادو مناسب شب یلدا بهتر است به نمادهای متناسب برای این رویداد نیز توجه داشته باشید.
برای مثال اگر کادو شب یلدا شما تقریبا به این جشن بی‌ارتباط است سعی کنید هنگام تزیین جعبه یا بسته‌بندی آن، از المان‌های یلدایی بهره ببرید. از این جمله می‌توان به کاردستی‌های نمدی طرح انار یا نوشته‌ی یلدا، کاغذهای رنگی قرمز و یا هر چیزی که به نوعی نشان‌دهنده‌ی نمادهای شب یلدا باشد، اشاره نمود.

در این میان هدایای مناسبتی و بسیار چشم‌گیری، برای جشن شب چله نیز وجود دارد. یکی از این موارد که همواره طرفداران خود را داشته و دارد، زیورآلات طلاست.

سینزگلد با بزرگداشت این آئین سنتی زیبا، کالکشنی بی‌نظیر از انار که همواره در ایران باستان نمادی از عشق و جاودانگی‌ست، طراحی نموده است. طرح‌هایی زیبا، ساده و در عین حال مقرون‌به‌صرفه برای شما همراهانی که به دنبال هدیه‌ای مناسب برای جشن شب چله با عزیزانتان هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *