دانستنی‌ها

نحوه اندازه گیری سایز انگشتر در خانه

خرید اینترنتی انگشتر طلا

چگونه سایز انگشترمان را در خانه اندازه گیری کنیم؟

خیلی از ما برای خرید حلقه یا انگشتر، به دلیل مطلع نبودن از سایز انگشت‌ های خود به گالری و یا فروشگاه مورد نظر مراجعه می‌ کنیم تا به‌ صورت حضوری، خرید خود را انجام دهیم. سینز در این مقاله قصد دارد که روشی آسان به شما آموزش بدهد تا در خانه به راحتی سایز انگشتر خود را اندازه گیری کنید و با خیالی راحت و بدون دغدغه، خرید اینترنتی حلقه و انگشتر زنانه و یا مردانه مورد نظر خود را انجام دهید.

قبل از آموزش و انجام مراحل هر کدام از روش‌ ها، باید به‌ خاطر داشته باشید که نکات زیر را رعایت کنید:

  • حلقه یا انگشتر شما باید در دست تان راحت باشد! یعنی سایز آن به اندازه کافی تنگ باشد تا از دست‌ تان نیفتد و به قدری آزاد باشد تا از برآمدگی مفصل انگشت، به راحتی بگذرد.
  • توجه داشته باشید که اندازه انگشت شما نسبت به ساعت روز متغیر است. بنابراین در انتهای روز و در هوای گرم این اندازه گیری را انجام دهید.
  • حواس تان باشد که دست‌ های شما به‌ هنگام اندازه ‌گیری گرم باشد، تا مطمئن شوید که سایز اصلی انگشت را اندازه گیری می‌ کنید.
  • چند بار اندازه‌ گیری را انجام دهید تا از نتیجه آن اطمینان داشته باشید.

روش اول: اندازه گیری قطر انگشتر

اندازه گیری قطر داخل انگشتر

یکی از انگشترهای تان که در آن انگشت‌ تان راحت است و بیشتر شبیه به انگشتری است که قصد خریدش را دارید، انتخاب کنید و قطر آن را با یک خط کش اندازه گیری کنید. سپس با استفاده از جدول زیر اندازه انگشتر خود را مشخص کنید:

جدول تبدیل قطر انگشتر به سایز انگشتر

روش دوم: اندازه گیری سایز دور انگشت (محیط انگشت)

اندازه گیری دور انگشتر با نخ

با اندازه‌ گیری سایز دور انگشت مورد نظر و با استفاده از ‌متر و یا یک نوار کاغذی یا پارچه‌ای و یا حتی نخ می‌توانید به راحتی سایز انگشت تان بدست آورید. در ابتدا نخ را دور انگشت تان بپیچید (اگر از نوار کاغذی استفاده می‌ کنید مراقب باشید که عرض آن بیشتر از یک سانتی‌ متر نباشد) و نقطه اتصال آن را علامت‌ گذاری کنید. سپس روی خط‌ کش بگذارید و سایزش را محاسبه کنید. در نهایت طبق جدول زیر سایز انگشتر مورد نظر خود را محاسبه کنید.

جدول سایز انگشتر

به خاطر داشته باشید:

  • نخ یا نوار اندازه گیری را خیلی محکم نبندید.
  • سایز انگشتر شما روی دست چپ و راست، بسته به این که راست دست و یا چپ دست هستید متفاوت است و دستی که برای انجام کارها بیشتر از آن استفاده می‌ کنید حدود ‌نیم سایز از دست دیگر شما، بزرگ تر است.
  • اگر برآمدگی بند انگشت شما در قسمت بند انگشت خیلی از انتهای انگشت شما بزرگتر است، با روش اندازه گیری دور انگشت، قسمت بند و انتهای انگشت خود را ابتدا محاسبه کنید سپس سایز بین آن دو را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *